Odpoveď na: Paragliding

Diskusné Fóra Diskusné fórum Paragliding Odpoveď na: Paragliding

#5266
parasanoparasano
Účastník (Participant)

Ahojte vsetci. 🙂
Nedavno som ako technik PK vykonal malu “hromadnu” 🙂 prehliadku padakov, bohuzial, polovici padakov technicka prehliadka nemohla byt vykonana z administrativnych dovodov, ktore tu ale nebudem uvadzat. Taktiez aj pri inych prehliadkach v minulosti sa stalo, ze ziadatelia o technicku prehliadku nemali vobec alebo zle vyplnene tlaciva, zaznamnik LSZ, atd. (Moj osobny nazor je, ze zaznamnik LSZ je pri PK kravina ale mame to ako technici nakazane kontrolovat, tak musim.) Preto by som chcel spisat pre vsetkych, co je potrebne splnat, co je potrebne pripravit a co priniest na technicku prehliadku.

V prvom rade je potrebne mat vyplatene clenske v LAA. Ked je zaplatene clenske, v cene je uz zahrnute poistenie voci skodam sposobenym tretim osobam. Je to obdoba PZP u aut. Bez toho sa nelieta. V pripade neclena to je omnoho drahsie, nez pri zaplatenom clenskom. 🙂 Vysku poplatkov je mozne najst na tomto linku na stranke LAA – http://www.laa.sk/administrativa/clenske-v-laa/
V cene clenskeho je takisto zahrnuty servis ako vydavanie a predlzovanie platnosti pilotnych preukazov a PLS. Treba si spocitat, ci je lepsie zaplatit clenske a mat to v cene alebo zaplatit vydanie PLS ako neclen.

Na technicku prehliadku treba priniest:
1.Padak
2.Sedacku so zalozakom
3.Vyplneny zaznamnik LSZ
4.Aktualny PLS LSZ (technicky preukaz)
5.Ziadost o vydanie, predlzenie, zmenu PLS platna od 25.05.2018
6.Protokol o techn. prehliadke PK k 1.9.2015
7.Zakladny technicky popis – PK platny 01.01.2017 (pri prvej evidencii v LAA – nove padaky, padaky, ktore este neboli evidovane v LAA, padaky, ktorym prepadol PLS uz davnejsie je potrebne znova vypisat Zakladny technicky popis)
Vsetky tri dokumenty je mozne najst na tomto linku – http://www.laa.sk/administrativa/formulare-na-stiahnutie/

1.Padak je potrebne mat vycisteny, bez bordelu v nom a zavady opravene (vymenena vadna snura, zalepena dierka vo vrchliku a pod.) Ak ma PK pri kontrole zavadu, v protokole technik uvadza, ze PLS bude vydany az po zdokladovani, ze zavada bola odstranena, pripadne technik vobec nepovoli vydanie PLS do casu, kym sa zavada neopravi.

2.Sedacku je potrebne mat cistu. Kontroluje sa aj zalozny padak, ci ho je mozne zo sedacky vytiahnut bez problemov. Zalozak sa iba vytiahne ale neodhodi. Je vecou kazdeho pilota mat zalozak spravne v pravidelne prebalovany.

3.Pocet hodin uvedeny v zaznamniku LSZ musi sediet so zaznamom v registri LAA – http://www.laa.sk/administrativa/evidencia-lsz/
Otvorit dany excel, v stlpci E si najst znacku svojho padaku a v danom riadku si najst v stlpci K nalet PK. Toto cislo je nalet pri poslednej technickej prehliadke. Do protokolu o TP LSZ sa potom zapise nalet od poslednej prehliadky a celkovy aktualny nalet.

4.PLS sa posiela s Protokolom a Ziadostou na LAA, kde sa zapise a potvrdi novy datum platnosti PLS.

5. a 6.Ziadost a Protokol VYTLACIT OBOJSTRANNE NA JEDEN LIST, nie zvlast.

ZIADOST – co vyplnit pred prehliadkou:
Prvy riadok – co potrebujem a poznavaciu znacku
Vyrobca – nazov firmy, ktora padak vyrobila. Typ – PK a nazov padaku. Vyr. cislo – bud zo stitku na padaku alebo z PLS. Obe cisla musia sediet.
Cast 2. Ak je vlastnik a prevadzkovatel ten isty, vyplna sa len Vlastnik.
Cast 3. Podla nutnosti.
Cast 4. Dalej uz nic iba datum, miesto, meno a podpis

PROTOKOL – co vyplnit pred prehliadkou:
Udaje pre prve tri riadky najdete v PLS.
Typ/nazov sedacky a ak je, tak aj vyrobne cislo.
Celkovy nalet a Nalet od poslednej prehliadky nepiste, zapise to technik priamo na mieste po porovnani s registrom LAA a zaznamnikom LSZ.
Meno ziadatela a podpis.
Ostatne veci v protokole vypisuje technik pri kontrole.

7.Zakladny technicky popis PK. V pripade ziadosti o vydanie PLS LSZ sa nevypisuje imatrikulacna znacka a datum prveho vydania PLS, kedze to este nie je zname. Treba vsak vypisat ostatne udaje. U noveho padaku su v manuale od vyrobcu alebo sa daju dohladat na nete v pripade uz lietanych padakov.

Viac info o tom, na ako dlho sa vystavuje doba platnosti PLS je mozne najst na tomto linku – http://www.laa.sk/wp-content/uploads/2017/04/Usmernenie-HT-01-2017.pdf

Poziadat o predlzenie platnosti PLS je mozne najviac 24 mesiacov po skonceni platnosti PLS. Po tejto lehote je padak vyradeny z evidencie a je potrebne znovu ho zaevidovat. Cize ziadost o vydanie PLS, Protokol o TP a Zakladny technicky popis ako pri novom padaku. Viac info str. 19, kapitola 4.1.6, bod 3 – http://www.laa.sk/wp-content/uploads/2013/03/Postupy-pre-v%C3%BDkon-%C4%8Dinnosti-letovej-sp%C3%B4sobilosti-L%C5%A0Z-2.pdf

Viac info o tom, dokedy plati pilotny preukaz, resp., kedy je mozne este predlzit jeho platnost alebo uz je potrebne absolvovat preskusanie, pripadne novy kurz, je mozne najst v predpise LZ-1, str. 25, bod 8.6 – http://www.laa.sk/administrativa/predpisy-2/

Dufam, ze to pomoze aspon niekomu. 🙂