Paragliding

Forums Diskusné fórum Paragliding

This topic contains 1,290 replies, has 52 voices, and was last updated by JK JK 2 days, 13 hours ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,291 total)
  • Author
    Posts
  • #5378
    JK
    JK
    Participant

    pripomínam, že zajtra v sobotu 16.2. od cca 9,00 bude v Humennom (tuším je to SPŠCH na Komenského ulici) „záložákovica“ – odhadzovanie ZP a technické kontroly PK a MPK

    #5371

    cenek
    Participant

    Rozhodl se dnes někdo pro rebro? +421944921172

    #5370
    emo
    emo
    Participant

    Rozhodol som sa zostať doma na Jakovci. Uvidíme.

    #5367
    Peter PO
    Peter PO
    Participant

    Ahoj. Dvaja z PO sa chystame zajtra na Kamenicu už okolo 10 tej.

    #5366
    Martin BJ
    Martin BJ
    Participant

    Emo, ja mám vo výhľade Buče. Zatiaľ som sám, Spoločnosť privítam:-)

    #5365
    emo
    emo
    Participant

    Chystáte sa zajtra niekto niekam? Dobre vyzerajú Bučie, márne by nebolo Rebro, alebo zostať na Jakovci, len ten môže byť ufučaný…

    #5364
    zetha
    zetha
    Participant

    Vie niekto vybaviť vhodnú miestnosť na „záložakovicu“ v KE?

    #5363
    emo
    emo
    Participant

    Vybavovanie TK LŠZ na začiatku sezóny je fajn. Veľká vďaka za celú organizáciu procesu, tak ako sa to robí, za vybavenie telocvične…
    Bola by veľká trúfalosť poprosiť niekoho kompetentného, aby zariadil stiahnutie palubovky od prachu v týždni pred akciou? Neviem v akých časových intervaloch sa telocvičňa upratuje, ale posledne som spolu s krídlom do vaku zabalil aj „pol kila“ prachu z palubovky. Čistejšiu podlahu by som určite ocenil nie len ja. Inak naozaj je mi jasné, že môžeme byť radi aj za to čo máme.

    #5362
    parasano
    parasano
    Participant

    Este jedna vec – predlzenie PLS LSZ u novych kridel na 2 roky nastalo po kritike, ze u novych padakov je zbytocne davat PLS len na jeden rok a buzerovat pilotov rocnymi prehliadkami. U starsich sa to vsak ponechalo na jeden rok. Na zalozakovici si si mozno sam vsimol, ze na prehliadku pride vsetko mozne. :):)

    #5361
    parasano
    parasano
    Participant

    Cau Peto,
    to usmernenie prislo v roku 2017 a dalej sa potom pri TP pokracovalo uz podla neho, preto si v 2018 dostal na dva roky. Ak si dostal od Vlada ako HT na dva roky aj u starsich kridel, tak asi vie, preco to urobil takto. On ma posledne slovo. 🙂 Smerodajne je to, co mas zapisane v technicaku (PLS) a ak mas teda platnost do 2020, mas do 2020.
    To usmernenie z r. 2017 je hlavne pre technikov, pre majitelov padakov ma informativny charakter, nie je to tajny dokument. 🙂
    Ak si chces byt uplne isty, ci nedoslo k chybe, mozes si svoje kridla a datumy platnosti PLS skontrolovat v evidencii techniky, ktora sa pravidelne zverejnuje na strankach LAA:

    Evidencia LŠZ

    Posledny je vzdy najnovsi ale v starsich si tiez vies pozriet historiu. Ak najdes nejaku chybu, treba sa obratit na HT alebo priamo na LAA. Len pre info – Vlado uz nie je HT LAA.
    Ahoj,
    ŠŠ.

    #5359
    PetoMI
    PetoMI
    Participant

    Ahoj Šaňo, no preto sa pýtam, ako to je s tými 2-ročnými platnosťami PLZ (preukazov spôsobilosti lietajúceho športového zariadenia), lebo napr. u mňa mám jedno 3-ročné krídlo, jedno 8-ročné, jedno 5-ročné a jednu 10-ročnú krosnu. Na všetky mám v preukaze na minuloročnej prehliadke 4.2.2018 potvrdenú ďalšiu platnosť do 17.2.2020 podpísanú Vladom Krempaským (pritom do 4.2.2018 to bolo potvrdzované s 1-ročnou platnosťou). Takže ak mám potvrdené do 17.2.2020 , tak to vlastne neplatí a treba to teraz v 2019 znovu potvrdzovať už potvrdené ? (myslím, že to takto bolo potvrdzované každému, kto tam vtedy bol)

    #5358
    parasano
    parasano
    Participant

    Ahoj Peto.
    Ako sa to vezme. 🙂 Za smerodajne povazuj to, co mas zapisane v technickom preukaze (Preukaz letovej sposobilosti) LSZ (v nasom pripade PK) vo vnutri, tam je vyznaceny datum platnosti, ze dokedy.
    Ale, platnost PLS sa stanovuje na dobu maximálne 24 mesiacov od dátumu prehliadky, podľa zhodnotenia technického stavu PK technikom LAA SR. Ale u PK 5 ročných a starších je doba platnosti PLS stanovená maximálne na 24 mesiacov od dátumu prehliadky iba po doložení kópie protokolu o prehliadke u výrobcu alebo v autorizovanom servisnom stredisku. Bez protokolu o prehliadke u výrobcu alebo v servisnom stredisku bude doba platnosti PLS stanovená na dobu maximálne 12 mesiacov od dátumu prehliadky PK.
    Neviem o tom, ze by sa toto zmenilo a napr. moja nova Delta3 z minuleho roka ma platnost PLS 2 roky. Podrobnejsie info o tejto teme vies najst na tomto linku v usmerneni hlavneho technika:

    http://www.laa.sk/wp-content/uploads/2017/04/Usmernenie-HT-01-2017.pdf

    Je to hned na prvej strane. K paramotorom sa ti nevyjadrim, lebo na toto licenciu nemam ale info o tom je tiez tam. Dufam, ze pomohlo.
    Caf, ŠŠ.

    #5357
    PetoMI
    PetoMI
    Participant

    Šaňo, platí , že ak som si urobil na všetkom čo lietam TK minulý rok teda 2018 a po novom platí TK 2 roky, tak teraz 2019 nemusím, až 2020 ?

    #5356
    parasano
    parasano
    Participant

    Ako tu uz bolo spomenute nizsie, 16.2. je zalozakovica v Humennom. Na obcerstvenie pamate sem znova davam do pozornosti par postrehov, ako sa pripravit na TP, aby sme sa tam zbytocne nezdrziavali:

    V prvom rade je vhodne mat zaplatene clenske v LAA. Ked je zaplatene clenske, v cene je uz zahrnute poistenie voci skodam sposobenym tretim osobam. Je to obdoba PZP u aut. Bez toho sa nelieta. 🙂 V pripade neclena je vydanie TP omnoho drahsie, nez pri zaplatenom clenskom a tiez poistenie si neclen riesi sam. 🙂 Vysku poplatkov je mozne najst na tomto linku na stranke LAA – http://www.laa.sk/administrativa/clenske-v-laa/
    V cene clenskeho je takisto zahrnuty servis ako vydavanie a predlzovanie platnosti pilotnych preukazov a PLS. Treba si spocitat, ci je lepsie zaplatit clenske a mat to vsetko v cene alebo zaplatit vydanie PLS ako neclen.

    Na technicku prehliadku treba priniest:
    1.Padak
    2.Sedacku so zalozakom
    3.Vyplneny zaznamnik LSZ
    4.Aktualny PLS LSZ (technicky preukaz)
    5.Ziadost o vydanie, predlzenie, zmenu PLS
    6.Protokol o techn. prehliadke PK
    7.Zakladny technicky popis – PK (pri prvej evidencii LSZ v LAA – nove padaky, padaky, ktore este neboli evidovane v LAA, padaky, ktorym prepadol PLS uz davnejsie (viac ako 2 roky neplatny) je potrebne znova vypisat Zakladny technicky popis)
    Vsetky tri dokumenty je mozne najst na tomto linku – http://www.laa.sk/administrativa/formulare-na-stiahnutie/

    1.Padak je potrebne mat vycisteny, bez bordelu v nom a zavady opravene (vymenena vadna snura, zalepena dierka vo vrchliku a pod.) Ak ma PK pri kontrole zavadu, v protokole technik uvadza, ze PLS bude vydany az po zdokladovani, ze zavada bola odstranena, pripadne technik vobec nepovoli vydanie PLS do casu, kym sa zavada neopravi.

    2.Sedacku je potrebne mat cistu. Kontroluje sa aj zalozny padak, ci ho je mozne zo sedacky vytiahnut bez problemov. Zalozak sa iba vytiahne ale neodhodi. Je vecou kazdeho pilota mat zalozak spravne v pravidelne prebalovany. Na zalozakovici je samozrejme moznost hodit si zalozku priamo zaveseny v sedacke a rozhojdany, kto chce, a takto si vyskusat, ci to ide bez problemov.

    3.Pocet hodin uvedeny v zaznamniku LSZ musi sediet so zaznamom v registri LAA – http://www.laa.sk/administrativa/evidencia-lsz/
    Otvorit dany excel, v stlpci E si najst znacku svojho padaku a v danom riadku si najst v stlpci K nalet PK. Toto cislo je nalet pri poslednej technickej prehliadke. Do protokolu o TP LSZ sa potom zapise nalet od poslednej prehliadky a celkovy aktualny nalet.

    4.PLS sa posiela s Protokolom a Ziadostou na LAA, kde sa zapise a potvrdi novy datum platnosti PLS.

    5. a 6.Ziadost a Protokol VYTLACIT OBOJSTRANNE NA JEDEN LIST, nie zvlast!!

    ZIADOST – co vyplnit pred prehliadkou:
    Prvy riadok – co potrebujem a poznavaciu znacku
    Vyrobca – nazov firmy, ktora padak vyrobila. Typ – PK a nazov padaku. Vyr. cislo – bud zo stitku na padaku alebo z PLS. Obe cisla musia sediet.
    Cast 2. Ak je vlastnik a prevadzkovatel ten isty, vyplna sa len Vlastnik.
    Cast 3. Podla nutnosti.
    Cast 4. Dalej uz nic iba datum, miesto, meno a podpis

    PROTOKOL – co vyplnit pred prehliadkou:
    Udaje pre prve tri riadky najdete v PLS.
    Typ/nazov sedacky a ak je, tak aj vyrobne cislo.
    Celkovy nalet a Nalet od poslednej prehliadky nepiste, zapise to technik priamo na mieste po porovnani s registrom LAA a zaznamnikom LSZ.
    Meno ziadatela a podpis.
    Ostatne veci v protokole vypisuje technik pri kontrole.

    7.Zakladny technicky popis PK. V pripade ziadosti o vydanie PLS LSZ sa nevypisuje imatrikulacna znacka a datum prveho vydania PLS, kedze to este nie je zname. Treba vsak vypisat ostatne udaje. U noveho padaku su v manuale od vyrobcu alebo sa daju dohladat na nete v pripade uz lietanych padakov.

    Viac info o tom, na ako dlho sa vystavuje doba platnosti PLS je mozne najst na tomto linku – http://www.laa.sk/wp-content/uploads/2017/04/Usmernenie-HT-01-2017.pdf

    Poziadat o predlzenie platnosti PLS je mozne v lehote najviac 24 mesiacov po skonceni platnosti PLS. Po tejto lehote je padak vyradeny z evidencie a je potrebne znovu ho zaevidovat. Cize ziadost o vydanie PLS, Protokol o TP a Zakladny technicky popis ako pri novom padaku. Viac info str. 19, kapitola 4.1.6, bod 3 – http://www.laa.sk/wp-content/uploads/2013/03/Postupy-pre-v%C3%BDkon-%C4%8Dinnosti-letovej-sp%C3%B4sobilosti-L%C5%A0Z-2.pdf

    Viac info o tom, dokedy plati pilotny preukaz, resp., kedy je mozne este predlzit jeho platnost alebo uz je potrebne absolvovat preskusanie, pripadne novy kurz, je mozne najst v predpise LZ-1, str. 25, bod 8.6 – http://www.laa.sk/administrativa/predpisy-2/

    Ahojte v Humennom.

    #5355
    JK
    JK
    Participant

    vezmi si pozitívnu alternatívu 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,291 total)

You must be logged in to reply to this topic.